Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Техники за релаксация по време на бременност

Прегледи: 962 | Създадена: 14/05/2012
Техники за релаксация по време на бременност

Ако сте подложени на стрес, напрегнати или притеснени, може да имате проблеми със съня. Опитайте тези прости техники, за да си помогнете да успокоите ума, да отпуснете мускулите, тялото да отпочине и да заспите.

 

 

Дишане

Развийте умението да дишате съзнателно, това ще е от полза за вас и за бебето по време на бременността и ще ви помогне при раждането. По време на бременността дълбокото ритмично дишане помага да се намали мускулното напрежение, намалява сърцебиенето и ви помага да заспите по-бързо. Издишвайте бавно през устата с отпуснати бузи, така че дробовете ви да се изпразнят напълно. Спрете и починете. Ако вдишвате бързо и повърхностно поради напрежение и притеснение, метаболизмът ви се ускорява, което води до намаление количеството на поетия кислород, намаление на енергията и увеличаване на болката, което пък увеличава стреса. Легнете на килима или на леглото с крака, разтворени на ширината на раменете. (Ако ви е неудобно да лежите по гръб, легнете настрани с възглавница между краката за опора. В тази поза може да не успявате да дишате толкова дълбоко). Със затворена уста поемете въздух през носа, докато почувствате корема ви да се повдига, докато постепенно напълвате диафрагмата и дробовете с въздух. Задръжте секунда, преди да издишате през носа, като броите до четири.

 

Дишане по време на раждането:

По време на раждането дишането ви е в синхрон с това как се чувствате. Като дишате спокойно и дълбоко, ще сте в състояние да се концентрирате и да се предадете на естествения ритъм на контракциите. Упражнявайте позиции за втората фаза на раждането, като си представяте контракции и се фокусирате върху издишването. Концентрирайте съзнанието си върху отпускането и отварянето на таза и разпъването и отварянето на вагиналния канал при излизането на бебето. "Издишвайте" бебето навън с всяко издишване. Викайте колкото ви се вика и колкото се чувствате удобно, това ще ви помогне да отпуснете напрежението.

 

Масаж

По време на бременността нарасналият натиск върху тялото може да предизвика болки и дискомфорт. С използването на нежни техники за масаж може да намалите болките и да повишите мобилността си. Нормално е да усещате болки ниско в кръста, когато бебето нараства, защото като си прави място то често изтласква органите ви към гръбнака.

Освен това и нарасналото тегло, което носите, също добавя напрежение върху гръбначния стълб . Нежният масаж ще помогне да отпуснете напрегнатите мускули. Окуражавайте партньора си да ви направи масаж на стъпалата, дланите или врата преди да си легнете. Препоръчва се за масаж на гърба да се потърси професионален масажист, специализиран в масажните техники при бременни, защото твърде голямото напрежение може да нанесе вреди.

 

Йога и стречинг

Йогата и стречингът ще ви помогнат да се отпуснете, а също така да се поддържате тонизирани и гъвкави по време на бременността. Много клубове и фитнес-зали предлагат йога и стречинг-курсове; някои от тях са специално за бременни. Или може да си създадете собствена стречинг-програма с прости движения за врата и раменете, гърба, талията, бедрата и прасците. И макар че едва ли ще искате да се потите точно преди лягане, нежното разпъване на мускулите през деня и преди лягане може да ви помогне да заспите по-лесно.

 

Мускулна релаксация

Може да ви отнеме няколко седмици да овладеете мускулната релаксация, но веднъж успели, тя наистина ще ви помага да заспите. Легнете на леглото или дори на пода, отпуснете напрегнатите мускули, като първо ги стегнете, а после напълно ги отпуснете. Фокусирайте се върху една група мускули и редувайте дясната и лявата страна. Започнете да стягате и отпускате мускулите на дланта и предмишницата, после на бицепсите и трицепсите, на лицето и челюстта, на гръдния кош и раменете, стомаха, бедрата и т.н., докато достигнете до стъпалата. Завъртете глезените и отпуснете пръстите на краката. Важно е да работите върху кръвообращението на стъпалата, понеже допълнителната тежест, която носите, оказва голям натиск върху тях.

 

Ароматотерапия

Не всички есенции са безопасни по време на бременност. Препоръчват се по-нежните масла и трябва да се използват винаги минимални количества. Маслата могат да бъдат ползвани във ваната, душа, в дифузер или по време на масаж. Масажно масло за раждане може да бъде използвано на гърба, но само веднъж или два пъти по време на първата фаза на раждането.

Подходящи за раждането масла са 15 капки бадемово, лавандулово, розово, жасминено, танжерин, манадрина, грейпфрут, римска лайка, нероли или мушкато.

Релаксиращо: розово
Успокояващо: нероли, лавандула, градински чай, мускат
За кръвообращението: лавандула, мушкато, мускат
За увереност: нероли

 

Въображение

Представете си спокойна, отпускаща сцена - разпускане на топъл плаж или разходка в джунглата или да седите под сенчесто дърво в парка. Отпуснете на воля въображението си да допълни детайлите в сцената, включвайки звуци, миризми, вкусове и осезаеми неща около вас. Ако ви е трудно, използвайте снимка или картина от списание, за да започнете. Може да е нужна малко практика, но продължавайте да опитвате, веднъж като овладеете тази техника ще можете да използвате въображението си да успокоява притеснения ви и неспокоен мозък и да ви помогне да заспите дълбоко.

 

Билки

Лайка

Макар да няма научни доказателства, че лайката има лек седативен ефект, много хора вярват, че пиенето на чай от лайка успокоява нервите. Лайката може да успокои стомаха, ако страдате от стомашни проблеми като гастрит и газове. Тя е безопасна за бременни и кърмачки. Бележка: Ако сте алергични или податливи на сенна хрема, може да сте алергични и към лайка. За да установите дали е така, задръжте малко количество чай от лайка в устата си за няколко секунди и после го изплюйте. Ако ви засърби или имате странно усещане в устата, не използвайте тази билка.

Лавандула

Използва се от практикуващите ароматотерапия навсякъде по света. Лавандулата има успокояващ аромат, който може да ви помогне да заспите. Може да пръснете няколко капки масло от лавандула върху възглавницата си или да ги прибавите във ваната заедно с лимонов балсам. Но не всяка лавандула е успокоителна – испанската лавандула в действителност стимулира сетивата.

 

 

 

По материали на http://www.femail.com.au

 

 

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...