Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Високоенергийна диета

Прегледи: 908 | Създадена: 03/04/2012
Високоенергийна диета

Повечето хора пробват най-различни диети за премахване на излишните килограми, но има и такива (макар и малка част), които се стремят да увеличат своето телесно тегло. Увеличаването на теглото по здравословен начин (на мускулната тъкан, а не на телесните мазнини) е бавен процес.

 

Всеки, който желае да напълнее, първо трябва да проследи и записва внимателно за период от 7 дни какво консумира и да изчисли енергийната стойност на храната. Записвайки си ежедневно колко калории приемате, ще можете лесно да определите от какво количество се нуждате, за да увеличите теглото си: (чрез добавянето на допълнителни 500 Kcal/ден). Ако през следващите два месеца не качите килограми, количеството на дневните калории трябва да се увеличи с 250 Kcal. През тези 7 дни всяка сутрин преди закуска и вечер записвайте тегло си.

 

Препоръчва се консумирането на:

  • риба и морски продукти
  • свинско и телешко месо
  • кисело и прясно мляко, млечни напитки
  • спагети, макарони, кафяв ориз
  • пълнозърнест и ръжен хляб
  • мюсли, корнфлейкс, ядки, слънчогледови и тиквени семки
  • сушени плодове /кайсии, банан, папая, ябълки, сливи, смокини, фурми/
  • ананас, банан, грейпфрут, авокадо, ягоди
  • грах, царевица, картофи, моркови, тиквички, маслини
  • крекери, мед


Важни правила по време на диетата:

1. Всеки ден трябва да имате три основни хранения плюс две или три допълнителни леки закуски. На някои от вас това ще се стори непосилно, но увеличаването на броя на храненията не означава, че трябва да консумирате допълнителни огромни количества храна. Чрез "разгъване" на хранителния план и увеличаване честотата на хранене няма да се чувствате преяли, а напротив - ще похапвате често, но не и огромни количества, които биха смутили и натоварили храносмилателната ви система. Последното хранене трябва да е леко и да е преди лягане, но не толкова, че да наруши съня ви. Между храненията не трябва да има интервали по-продължителни от 4 часа.

 

2. След физическите натоварвания не пийте вода, а други течности: гъсти плодови и зеленчукови сокове, млечни напитки. Съдържащата се в тях вода активира дейността на мускулите.

 

3. Интензивните физически упражнения стимулират растежа на мускулна маса. При слабите хора упражненията естествено водят до отслабване, а не до напълняване, но те компенсират разликата чрез приема на допълнително калории, които са изразходили. Физическата активност също така е причина и за нарастналата жажда, която лесно може да бъде утолена с поемането на повече сокове и млечни напитки.

 

4. Консумацията на повече мазнини увеличава теглото, но консумацията на животински мазнини и масла (маргарин, сирене с висока масленост, сметана, тлъсто месо и "бърза закуска") могат да увеличат нивата на холестерола в кръвта, затова те трябва да се приемат в умерени количества. Но пък консумацията на растителни ненаситени мазнини (зехтин, риба и ядки) е благотворна за организма.

 

5. Захарните изделия и шоколадовите лакомства, които също влияят за увеличаване на теглото трябва да бъдат заместени с продукти, съдържащи висока хранителна стойност - гъсти плодови и зеленчукови сокове, млека, мюсли, мед, ядки и семена, сушени плодове.

 

6. Избягвайте кофеина и никотина, тъй като те действат като стимулатори на метаболизма и така калориите се изгарят по-бързо.

 

7. Опитайте се да намалите стреса и напрежението. Почивката, спокойствието и физическите упражнения са факторите, които влияят добре и помагат на диетата.

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...