Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Майчината диета и развитието на плода

Прегледи: 835 | Създадена: 28/03/2012
Майчината диета и развитието на плода

Храненето през бременността е сериозна работа. Изследователи посочват изследвания, показващи факти за това, че бременни с небалансиран хранителен режим рискуват да родят преждевременно и с ниско тегло бебета. Рискът за плода е нездравословният начин на живот, като например пушене, взимане на наркотици, употребата на алкохол.

 

Ето ориентировъчно какво би трябвало да съдържа всекидневното меню на бременната (количествата са разделени на части):

 

6 до 11 части хляб и пълнозърнести храни

3 до  5 части зеленчуци

2 до  4 части на плодове

4 до  6 части мляко и млечни продукти

3 до  4 части месо и протеинови храни

6 до  8 чаши вода и не повече от една чаша кафе - би трябвало да ограничат приема на кофеин

 

Има няколко хранителни вещества, които играят много важна роля върху феталното развитие.

Повишените нужди на вашия организъм, плюс тези за развитието на плода изискват допълнително количество хранителни вещества. В случай, че калориите, които приемате с храната не нарастват достатъчно за да покрият необходимостта на вас и плода (това ще доведе до намаляване и изчерпване на хранителните ви запаси) ще трябва да обърнете особено внимание на диета си и/ли ще се наложи да вземате подходяща хранителна добавка.

Важни за вас и плода са:

1. Калории: Въпреки обстоятелство, че сте бременна,  вие не се нуждаете от много повече от обичайните за дейността си през деня калории. Прибавяте 200 - 300 калории на ден през втория и третия триместър от бременността.

2. Протеини: Протеинът се грижи за растежа на тъканите, включително на плацентата, майчината кръв и бебето. Те трябва да присъстват в менюто ви поне  три пъти на  ден: фасул, пилешко, риба (водни животни с черупка, консервирана риба, по-малка океанска риба или сладководна консервирана риба), месо или яйца. Американската академия на науките предлага всекидневно да се приемат  74 г протеини през бременността.

3. Калций: Този минерал е необходим за образуването на костите на бебето и да помага за запазване на майчината костна система. Необходимостта от калций е по-голяма през последни три месеца от бременността, когато костната система на плода се формира. Ако майчината диета не доставя  необходимото количество калций, плодът ще изчерпва необходимия му калций от запасите на майката. Пиенето на около литър мляко дневно ще ви осигури необходимото количество калций. Това мляко също така ще ви осигури поемане и на част от необходимото количество протеини.

4. Желязо: Желязната добавка е препоръчвана често през бременността поради опасност от желязодефицитна анемия.  Американската академия на науките препоръчва бременните жени да вземат добавка съдържаща 30 мг желязо на ден през втория и третия триместър. Повечето от това желязо е необходимо през последните три месеца защото тогава бебето трупа запаси от него за употреба през първите няколко седмици. Бъдещите майките също се нуждаят от това допълнително количество желязо за да попълват своя дневен кръвен запас и да се отговорят на  нарастващия кръвен обем.

5. Фолиева киселина: Това е B витамин, необходим за  клетъчно деление. Фолиевата киселина приемана три месеца преди зачеването и в ранната бременност може да помогне     възпрепятстването на раждане на бебе с увреждания на мозъка и гръбнака. Изследванията показват, че с приемът й свежда риска от спина бифида (отворен гръбнак) и аненцефалия до 50 процента. Препоръчителна е дневна доза от 400 mcg поне един месец преди и след евентуална бременност, защото тези вродени недостатъци се проявяват през първия месец след зачеването, преди повече от жените да разберат, че са бременни. Витаминните добавки са най-добрият начин да си осигурявате необходимите на вас и плода вещества. Бихте могли да включите в дневното си меню храни, съдържащи фолиева киселина: портокалов сок, спанак и бобови храни.

6. Течности: Вие трябва да приемате допълнително количество течност за да „захранвате" вашия повишен кръвен обем и амниотичната течност. Пийте поне шест до осем чаши разпределени през целия ден. Намаляването на поеманото количество течности няма да намали евентуалния оток, който се получава в крайниците през бременността, напротив, недостатъчното приемане на течност може да затрудни работата на бъбреците ви и да ги накара да задържат течност за да осигурят достатъчно количество във вашето тяло.

7. Натрий: Той също е важен през бременността. Натрият помага да се регулира водата в тялото. 2,000 до 8,000 mcg натрий на ден е препоръчваното количество през бременността. В една лъжичка сол се съдържат около 2,325 mcg натрий и поради факта, че в повечето храни има сол, не е трудно да се посрещне растящата необходимост през бременността.

8. Цинк: (15 mcg) - Ниските нива от него би могло да доведе до раждане на бебе с ниско тегло и здравословни проблеми. Богати на цинк са червените меса, птиците, фасулът, пълнозърнестите храни, житото, стридите и млечните продукти.

9. Витамин А и Бета каротин: (800 mcg) -  Помага за растежа и здравето на майчините и клетките на плода. Храните, в които ги има са: черен дроб, мляко, яйца, моркови, спанак, зелени и жълти зеленчуци, броколи, картофи, тиква, жълти плодове и пъпеш.

10.Витамин D: (10 mcg) - Помага за формирането на скелетната структура на бебето. Възпрепятства "рахита". Съдържа се в млякото, рибата (водни животни с черупка, консервирана риба, малката океанска риба или сладководната консервирана риба), жълтъка на яйцата и се образува в тялото благодарение на слънчевата светлина.

11.Витамин E: (800 mcg)- Помага на бебето да расте и се развива в нормални стойности. Може да се намери в олиото, маргарина, пшеничените зародиши, спанака и житото.

12.Витамин C: (60 - 85 mg) - Антиоксидант, който предпазва тъканите от увреждане и помага на  майчиното тяло да абсорбира желязото. Изгражда здрава имунна система на бебето. За да си набавите необходимото количество витамин C е необходимо да включите цитрусови плодове и сокове, зелен фасул, ягоди, папая, картофи, броколи и домати във вашата диета.

13.Thiamin/B1: (1.5 mg) - Вдига майчиното енергийното ниво и регулира нервната система на майката и бебето. За да се набави, включете в диетата си пълнозърнести храни, житни, пшенични кълнове, месо, яйца, ориз, тестени изделия, зърна, бобови растения и свинско.

14.Рибофлавин/B2: (1.6 mg) - Поддържа енергията, доброто зрение и здравата кожа на майката и бебето. Намера се в месата, птиците, рибата (водни животни с черупка, консервирана риба, малката океанска риба или сладководната консервирана риба), млечните продукти и яйцата.

15.Ниацин/B3: (2 mg )- Поддържа енергийните нива и нервната система, помага на майката и бебето да имат красива кожа. Може да бъде намерен във високо протеиновите храни, пълнозърненстите храни и хляба, месата, рибата (водни животни с черупка, консервирана риба, малката океанска риба или сладководната консервирана риба), млякото, яйцата и фъстъците.

16.Пиридоксин/B6: (450 mg) - Помага за спокойствието на майчиния корем. Съдържа се в следните  храни: пилешко, риба  (водни животни с черупка, консервирана риба, малката океанска риба или сладководната консервирана риба), черен дроб, свинско, яйца, соевите продукти, моркови, зеле, пъпеш, грах, спанак, пшеничния зародиш, слънчогледовото семе, банани, фасул, броколи, кафяв ориз, овес, трици, фъстъци.

 

Бременната жена често трябва да полага грижа и контролира увеличаването на телесното си тегло, особено през бременността. Препоръчително е жената с нормално телесно тегло да качи приблизително 11 - 13.5 кг през бременността - по 0.9 или 1.359 кг на месец. За тези жени, които започват своята бременност с наднормено тегло, не би трябвало да наддадат по време на бременността  повече от 6.800 - 11.300 кг. Тези, които са поднормено телесно тегло -  увеличение от 12.700 до 36.200 кг.

 

Източник: www.womenfitness.net

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...