Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Веганска диета

Прегледи: 577 | Създадена: 17/02/2012
Веганска диета

 

Веганската диета е строга вегетарианска диета, изключваща приемането на яйца и всякакъв вид млечни продукти. Добре балансирана, тя може да осигурява всички необходими витамини и минерали, като същевременно притежава и някои здравни предимства (в сравнение с вегетарианската).

 

Правилата при храненето за веганите са почти същите както при вегетарианците, с изключение на това, че в техния прием отсъстват нутриентите, съдържащи се в яйцата и млечните храни. Веганите трябва да планират и контролират своето хранене по-внимателно, с цел оптимален калориен прием и здравословно хранене.

 

Повечето растителни храни, които се включват във веганската диета са „насищащи" и могат да задоволят глада без осигуряването на достатъчно количество калории. Следователно веганите трябва да следят своя калориен прием, за да си осигурят адекватни енергийни нива.

 

Имайки предвид, че веганската диета е доста по-рестриктивна, отколкото вегетарианската, която не изключва лакто-продукти, веганите, приемащи само растителни храни следва да се уверят, че приемат необходимите на организма им нутриенти, които са:

 

Витамин B2

Веганите приемат значително по-малко от необходимото количество B2. Добри източници са:

  • пълнозърнести храни
  • гъби
  • бадеми
  • зеленолистни зеленчуци
  • бирена мая.

 

Витамин B12

Витамин B12 се съдържа основно в месото и яйцата. Затова веганите следва да добавят витамина чрез растителните продукти, обогатени в В12. Такива са:

  • бирена мая
  • зеленчукови маргарини
  • соево мляко.

 

Витамин D

Витамин D се открива в рибата (мазнината), яйцата и млечните продукти, и липсва в растителните храни. Веганите могат да получават необходимите количества от витамина, приемайки достатъчно растителни продукти, обогатени с витамин D като:

  • зеленчукови маргарини
  • соево мляко
  • зърнени храни

 

Забележка: Хората, чийто начин на живот ги държи далеч от слънчева светлина, се нуждаят от по-голямо количество витамин D. На деца, които не пият мляко, обогатено с витамин D е необходимо да се дават и витамини като добавка.

 

Йод

Някои проучвания доказват, че веганите приемат по-малки количества йод, отколкото са необходими на организма. Растителни продукти, съдържащи минерала са:

  • кафяви морски водорасли
  • зеленчуци, отглеждани в богата на йод почва (особено лук)
  • бадеми и орехи.

 

 

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...