Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Анемия по време на бременност

Прегледи: 585 | Създадена: 15/02/2012
Анемия по време на бременност

 

Анемията е често срещано заболяване при бременност. При анемия, броят и размерите на червените кръвни телца са под нормата. Червените кръвни телца транспортират кислород към клетките на кръвта на жената и бебето. Много е важно да се предотврати поява на анемия преди, по време и след бременност.

 

Обичайно, жените развиват анемия, поради недостиг на желязо в организма. Желязото е минерал, който спомага създаването на червени кръвни клетки. Липсата на желязо засяга половината от всички бременни жени. Препоръчителното количество желязо, от което се нуждаете всеки ден нараства по време на бременност от 18 mg дневно до 27 mg дневно. Повечето бременни жени си доставят това количество, приемайки храни, които съдържат желязо или витамини. Някои жени се нуждаят от допълнителен прием на желязо, за да предотвратят недостига му.

 

Ако анемията не е в тежка форма е малко вероятно да увреди плода, но дефицитът на желязо се свързва с нарастващ риск от преждевременно раждане, както и ниско тегло на новороденото. Анемията може да Ви накара да се чувствате по-уморени от обикновено по време на бременността.

 


Как да предотвратите появата на анемия?

 

Изследванията за анемия по време на бременността са най-малко два пъти - през първото посещение при Вашия гинеколог и между 24-та и 28-ма седмица на бременността.

 

Можете да снижите риска от поява на анемия, ако по време на бременността ядете храни, които набавят на тялото Ви нужното количество желязо:

 

- пилешко и тъмно месо

- риба и раци

- черен дроб

- обогатени с желязо зърнени закуски, хляб и макаронени изделия

- пшенични кълнове /пълнозърнести храни/

- овесени ядки

- ядки и семена

- боб и грах

- пресни /необелени/ печени картофи

- спанак, броколи, зеле, марули

- сушени плодове /кайсии, сини сливи, смокини, стафиди, фурми/

- кафява захар

 

Храните, съдържащи витамин С също повишават количеството усвоено желязо. Затова, добра идея е да включите към вашия дневен прием богати на витамин С продукти - портокалов сок, лимони, грейпфрути, ягоди, домати.

 

ЗАПОМНЕТЕ: Кафе, чай, мляко, фибри и соев протеин, блокират усвояването на желязо. Опитайте да ги избягвате, когато приемате богати на желязо храни и витамини.

 

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...