Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Как да запазим сърцето си здраво

Прегледи: 570 | Създадена: 13/02/2012
Как да запазим сърцето си здраво

 

Сърдечните заболявания отнемат милиони животи по целия свят. Може би вече сте осъзнали колко важен за здравето е правилният хранителен режим. Редовните упражнения също са изключително важни, не само за добра фигура и тонус, но и за Вашето здраве - поддържат ниско ниво на холестерола и теглото и регулират кръвното налягане. Ето няколко съвета за запазване здравето на сърцето.

 

 

1.      Здравословно, умерено хранене

Според статистиката правилното хранене намалява с 57% риска от инфаркт. Витамините и целулозата подобряват цялостната работа на организма, забавят развитието на атеросклерозата и наслагването на холестерол по стените на кръвоносните съдове. Прясната риба, която е доказано богата на омега-3 мастни киселини намалява риска от инфаркт. Избирайте за здравословното Ви меню ястия с минимална термична обработка.

 

2.      Спортувайте редовно

Тренировките поддържат в тонус всички мускули, включително и сърдечния. По време на физическо натоварване по-бързо се преработва глюкозата и се изразходват веществата, които иначе се наслагват по най-проблемните места.

Особено подходящи за здравето на сърцето са бягането, ходенето и плуването. Главното условие за добър ефект е да се занимавате с тях не по-малко от 30 минути поне 3-4 пъти седмично.

Ако не обичате тренажорите във фитнес клуба, карайте колело или просто се разхождайте в парка. По време на натоварвания наблюдавайте пулса си - той трябва да бъде максимум 110-130 удара в минута.

 

3.      Обиколката на талията не трябва да превишава тази на бедрата

Правилното тегло позволява да се избегнат много здравословни проблеми, в това число и сърдечни. Талия над 89 см, независимо от ръста, е реална заплаха за здравето.

Учени посочват т.нар. "мастна верига": твърде много мастна тъкан - относителна недостатъчност на инсулин - повишаване на концентрацията на глюкоза в кръвта (възниква диабет от 2 тип) - повишаване нивото на холестерол - развитие на атеросклероза и поява на повишено кръвно налягане. По-добре да бъдете с талия по-тясна от бедрата, отколкото с талия по-широка от бедрата.

 

4.      Употребявайте умерено количество алкохол

Не е необходимо да се отказвате напълно от алкохола. Чаша сухо червено вино дневно (например по време на обяд) е от голяма полза за сърцето. Червеното вино е богато на полифеноли - силни антиоксиданти, които се съдържат в семките на гроздето.

Безопасната дневна норма алкохол е 20 гр. чист етилов спирт, което се равнява на чаша вино или 330 мл. бира.

 

5.      Откажете цигарите

Обикновено в антирекламата на цигарите показват саждите в белите дробове. Но в действителност пушенето вреди много повече на сърцето. По данни от Световната здравна организация тютюнопушенето е вторият след атеросклерозата фактор, способстващ за развитието на исхемична болест на сърцето.

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...