Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Протеиновата диета на Пиер Дюкан

Прегледи: 642 | Създадена: 23/11/2011
Протеиновата диета на Пиер Дюкан

Подобно на високо протеиновите диети, диетата на Пиер Дюкан е в 4-фаза на програмата. Тя е с високо съдържание на протеини, ниско съдържание на калории, а също така намалява и апетита. Нещо повече, усвояването на организма на протеини води до висок калориен разходи и позволява загубата на тегло без загуба на мускулна сила.

Програмата също така взима под внимание и периода след диетата и ви помага да се избегнете възвръщането на килограмите, когато се върнете към обичайната схема на хранене.

 

Ударен период

Най-често този период е 1 седмица или до 10 дни и включва консумация само на храни, богати на протеин. Няма ограничение на количеството и броя хранения като единственото правило е да се консумират само храните от списъка. Пиенето на много вода също е задължително.

 

  • Немазно месо - телешко, говеждо, приготвени печени или варени без мазнина.
  • Риба - позволен са всички видове, отново без добавяне на мазнина - печени, варени или сурови.
  • Млечни храни /обезмаслени или нискомаслени/ - сирене, извара, кисело и прясно мляко.
  • Яйца - основно се яде техния белтък, а жълтъците се ограничават до 3-4 на седмица.
  • Птиче месо /печено или варено/ - пилешко, патешко, пуешко, което се консумира без кожата.
  • Дреболии - дробчета и сърца
  • Морски дарове - раци, калмари, миди, скариди, омари
  • Шунка /само от нискомаслен вид/

 

 

Смесен период

Този период също е в рамките на 10 дни. Редуват се дни на чисти протеини с дни на протеини и зеленчуци.

  • Зеленчуците могат да се консумират сурови или варени, но без никакво олио.
  • Забранени зеленчуци: картофи, боб, ориз, царевица, грах, нахут, авокадо, артишок

 

 

Запазване на постигнатото тегло

  • Този период трае по 10 дни на всеки свален килограм през предишните 2 фази. Например ако сте отслабнали 8 килограма, тогава времето за запазване на постигнатото тегло е 80 дни.
  • Запазват се храненията с протеинова храна и зеленчуци и се добавят: 1 плод на ден (без банани, череши и грозде), 2 филии пълно зърнест хляб дневно, 1 порция сирене на ден (40 гр.), 2 порции нишестени храни седмично
  • Разрешават се свинско, агнешко и нормален вид шунка. Добавят се и 2 „галавечери" на седмица и 1 ден чисти протеини.
  • Галавечерите имат ограничение да не си сипвате допълнително. Можете да ядете по едно от всяко ястие - 1 салата, 1 предястие,1 основно, 1 десерт.
  • Денят на чисти белтъчини е като през ударния период.

 

 

Окончателната стабилизация на теглото

През тази фаза яжте нормално, като спазвате две златни правила: да има протеинов ден веднъж седмично и да ядете 3 супени лъжици овес и трици дневно.

  • Храни, разрешени по време на фаза 1

Месо - птици без кожата (с изключение на патица и гъска), постната шунка, риба, морски дарове, без мазнини, млечни продукти, вода, чай и кафе, всички те могат да се консумират, в каквато и количествата, които искате.

 

  • Храни, разрешено по време на фаза 2

Горепосочените храни и зеленчуци (с изключение на картофи, ориз, царевица, грах, леща, зелен фасул и авокадото.

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...