Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Съвети за хранене при стрес

Прегледи: 534 | Създадена: 16/11/2011
Съвети за хранене при стрес

Правилното хранене е изключително важно, когато сте преуморени, раздразнени и отчаяни. Определени храни могат да ви помогнат да намалите стреса в живота си.

Съвети за хранене при стрес

Основното правило е да се избягват храни, които ще накарат тялото и ума ви да се почувстват едновременно много добре, и в същото време много зле, като алкохол, кофеин, захар.

Например похапването на нещо сладко, когато сме нервни, вдига кръвната захар много бързо и след миг тя спада също толкова бързо, което ни вкарва в енергийна дупка.

Не изключвайте хляба и спагетите от менюто си. Те не водят до затлъстяване, когато са в умерени количества.

Структурата на съвременните диети за отслабване включва главно въглехидратни храни, с нормално количество на белтъците и ниско съдържание на мазнини.

Особено полезни са пълнозърнестите хлябове и макаронени изделия. Те са по-богати на минерали, а също и на растителни влакнини, които намаляват риска от запек, така често срещан при заседнал начин на живот.

За ободряване при умора пийте чай или кафе, но без да прекалявате.

За подобряване на умствената работоспособност хапнете малко ядки с мед (орехи с мед), сирене или риба.

Ако консумирате алкохол, предпочитайте червеното вино. Една-две чаши червено вино на ден ще допринесат не само за релаксацията и доброто настроение, но и за укрепване на здравето.

Аспержи
Фолиевата киселина, която се крие в този интересeн зеленчук, ще ви помогне да задържите за по - дълго доброто си настроение. Когато сте в стрес, тялото ви отделя хормони, влияещи на настроението ви. Всяка една храна, която съдържа витамини от групата B и минерали като фолиева киселина, помага за образуването на хормона серотонин, "виновник" за доброто настроение.

Телешко
Цинкът, желязото и витамините от група В в телешкото ще подобрят настроението ви. Месото е изключително вкусно и богато на хранителни вещества.

Сирене, мляко и плодове
Сиренето и млякото са богати на протеини и калций. Те са храни, които ще ви държат сити за дълго време. Сутрин млякото можете да комбинирате със зърнена закуска, за да ограничите стреса още в началото на деня. Идеалната комбинация за сиренето са плодове, богати на витамин C, например портокалите - мощен антиоксидант, борещ се със свободните радикали, отделящи се от организма, когато сте в стрес, и причиняващи ракови заболявания.

Бадеми
За да "изкарате" излишната си агресия, хрупайте бадеми. В тях има много витамин B2 и E, както и магнезий и цинк, съдържат мазнини, които обаче не са наситени, което е от плюс за организма. Подобно на витамин C, витамин Е се бори активно със свободните радикали, които се освобождават в човешкото тяло при стресово състояние, и по - специално тези, които са отговорни за сърдечно - съдовите болести.

Боровинки
Тези дребни вкусни плодчета са изключителни антиоксиданти, богати са на фибри и витамин C и са нискокалорични. Боровинките са много полезни при проблеми с очите.

Риба тон
Рибата е вкусна на витамин B6 и B12, които имат голяма роля в борбата със стреса. Съдържа малко мазнини. Това естествено не бива да се компенсира с тежка майонеза в салати. Има много рецепти за паста с риба тон, но фаворит си остава зелената салата с риба тон (или една малка консерва риба тон) и много лимон

Мюсли и хрупкави оризови закуски
Въпреки че в тях има доста захар, те съдържат голямо количество витамини от група B и фолиева киселина, които помагат на организма да се пребори със стреса. Те са идеална и бърза за приготвяне закуска, това ми е любимата закуска с много плодве и лъжичка мед, може да ви зареди с енергия за целия ден!

Хранене при стрес
Все по-голям процент хора днес живеят в постоянен стрес. При много от тях вече е налице навик да "заглушават" повишената раздразнителност и липса на настроение, като си доставят удоволствието да посягат по-често към вредни храни, съдържащи ненужно голямо количество въглехидрати и мазнини. А всъщност подържането, още повече възстановяването на жизнения тонус се нуждае от завишени количества витамини и минерали.

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...