Държавни детски градини
Откъде научихте за нашия сайт?

Кои са най-полезните за сърцето храни

Прегледи: 504 | Създадена: 14/11/2011
Кои са най-полезните за сърцето храни

Здравото сърце не е само резултат от наследственост и липса на вредни навици. Съществена част от здравословния начин на живот е правилното хранене. Ако още не сте го направили, добре е да добавите към списъка си със здравословни храни и тези, които са полезни за вашето сърце.

 

1.     Сьомга /риба тон, сардини/

Сьомгата е един от най-добрите източници на омега-3 ненаситени мастни киселини. Според статистиката, сьомгата намалява с до 1/3 риска от инфаркт. Освен това съдържа силен антиоксидант, който запазва силната памет и здравата кожа. 2-3 рибни ястия седмично спомагат за поддържане на нормално кръвно налягане и съсирване на кръвта.

 

2.     Овесени ядки

Богати са на омега-3 мастни киселини, фолиева киселина и калий. Това, заедно с голямото количество целулоза в тях, ги прави незаменим помощник при намаляването на холестерола, както и за поддържането на тонуса на кръвоносните съдове. Колкото по-едри са зърната на овеса, толкова повече целулоза има в тях.

 

3.     Ленено семе

Има изключително високо ниво на омега-3 и омега-6 ненаситени киселини. Можете да го добавяте в салатите или другите ястия.

 

4.     Зехтин

В него има мононенаситени мазнини, които се борят успешно с хорестеролните плаки и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове.

 

5.     Соя

Бори се успешно с холестерола и зарежда организма с протеини, но важното е да употребявате натуралния, а не генномодифицирания й вариант. Натуралната соя се използва и за приготвянето на соево мляко, което също е много полезно за сърцето.

 

6.     Орехи и бадеми

Орехите и бадемите съдържат най-много омега-3 мастни киселини и мононенаситени мазнини. Употребата им спомага за по-доброто усвояване на целулозата и за намаляване на чувството за глад.

 

7.     Фасул и леща

Богати са на целулоза, омега-3 киселини и калций. Същевременно те са относително ниско калорични и могат да заменят всяка една гарнитура.

 

8.     Спанак

Съдържа много лутеин, калий, фолиева киселина и целулоза. Доказано е, че 2 порции зеленчуци дневно намаляват с до 25% риска от сърдечно-съдови заболявания. А всяка допълнителна порция - с още 17%.

 

9.     Авокадо

Ако добавяте по1/4 авокадо към салатата или месото, ще намалите нивото на "лошия" и ще си добавите "добър" холестерол в кръвта. Освен това особените ферменти, съдържащи се в авокадото, ускоряват процеса на усвояване на каротините от организма, които също са от значение за здравото сърце.

 

10.  Ягоди, малини, къпини, боровинки

Те са богати на противовъзпалителни вещества, които значително намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и рак.

 

Ревност и съперничество при децата
Ревността може да бъде и полезна, и вредна Това е силно...
Седем мита за разглезването на децата
Мит 1Ще разглезите бебето, ако се занимавате ...
Как да предпазите бебето си от хранителни алергии
За да намалите риска от поява на алергия у детето ви към...
Детето с физически недостатък
Отнасяйте се към него естественоДетето с физически...
Подхранващи маски за лице
Маска с бадемови трици Маската почиства лицето от...
Как да запазим семейното щастие
"И те заживели щастливо до края на дните си"... Това е...